regnbågens färger (jag lär mig igen ifrån början) / dikt!

jag gråter silvertårar av guld .





fast bara när du ser mitt leende av blått .





du skänker mig styrkan ,
du ger mig mod ,
du ser min blöta eldlåga ,
torkar den med
pappershanddukar .


du gör det för mig ,
och jag gör allt för dig .





(för jag älskar dig
såsom man ska älska
om man själv vill bli älskad)







du lärde mig se med regnbågens a l l a färger .





(nu lär jag mig själv igen ifrån början)





du torkar alla mina floder och gör dom till åar,
du tvättar alla såren tills dom inte finns,
du håller min hand ,



för mig .







( lite småhemligt sådär men . .



jag

älskar

dig.

småhemligt är det ju inte längre ,


men
jag
lovar
att
det
är
sant
.)






du lärde mig se med regnbågens a l l a färger .




och jag älskar dig för det .

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: