Snöflinga ~

Första inlägget blir en dikt som jag skrev för några år sedan och fick jättebra respons på!
namnet på dikten hittar ni som rubrik och jag slänger upp en bild som jag tyckte passade bra till dikten c:

//pous


Första inlägget här får bli en dikt som jag själv har skrivit för några år sedan och som jag fick jättebra respons på. Namnet är rubriken!  Slänger upp en bild också c:          jag såg på    dig när du    flöt i vinden.        du var lycklig.        det är kallt här nere,  hur är det där uppe hos dig?        fotspår sätter sig    i ihjälfrusen mark    om du rör dig.          du är en snöflinga      fast i frusen mark.      hur känns det att vara död?  när en tanke inte längre kan delas,  ett skratt inte kan smitta av sig,  och en kram inte längre känns?            du är en snöflinga    men du är inte död.          och jag ser på    när du    flyter iväg med    vinden på axeln.

jag såg på

dig när du

flöt i vinden.



du var lycklig.



det är kallt här nere,
hur är det där uppe hos dig?




fotspår sätter sig

i ihjälfrusen mark

om du rör dig.




du är en snöflinga


fast i frusen mark.




hur känns det att vara död?
när en tanke inte längre kan delas,
ett skratt inte kan smitta av sig,
och en kram inte längre känns?





du är en snöflinga

men du är inte död.





och jag ser på

när du

flyter iväg med

vinden på axeln.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: