Tvåtusenfjortis med fördelar

God förmiddag! 

Idag är det dags för att äntligen fixa det där passet jag gått och dragit mig inför litegrann. Hade velat se lite smalare ut i ansiktet men jaja, det är ju bara 5år. 

Anledningen är ju inte så konstig egentligen då alla som ska åka utomlands behöver ett giltigt pass. Men jag har stora planer för det här året. 

Bartenderutbildning, Marbella, Spanien 
Den 22april startar en 3 veckor lång utbildning på Costa del sol som jag tillsammans med en bekant ska åka på.
Här kommer jag att få lära mig drinkar, olika alkoholsorters ursprung och historia, servering, mixing, flairing osv. Samtidigt som det teoretiska pågår kommer jag även ha praktisk utbildning vilket med andra ord innebär att när jag klarat proven och fått certifikat som I.B (Internationell Bartender) kommer jag redan ha yrkeserfarenhet. Hur grymt är inte det? 




Födelsedagsresa, Mykonos, Grekland
Den 21 juni sadlar jag om och flaxar iväg, tillsammans med familjen på mammas sida, till ön Mykonos i en vecka. Här ska vi fira min mammas guldålder (50år) och bara njuta av sol och bad. Enligt bilderna och beskrivning så är det här verkligen ett toppenställe så jag ser fram emot det riktigt mycket! 





Varje rum har egen altan med bubbelpool. Hörde jag party?


Au pair eller backpacker, USA 
Här har jag inte riktigt till 100% bestämt mig hur jag vill eller kan göra ännu och datum är inte helt satt men slutet på sep/början på okt.
Det är nämligen så fint att jag inte riktigt har hela summan pengar för att kunna vara borta så länge som jag tänkt med de livsval jag vill göra under resan, samtidigt saknar jag några betyg från gymnasiet för att kunna söka som au pair. Åka ska jag, därmed basta, det är detaljerna som behövs kluras ut bara. Vem vet, kanske åker dit och får jobba som bartender! 

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: