Under ytan, är allting bara svart ~

Har spenderat min söndag och måndag till att bara tänka. Finns så många vägar att ta men jag vet inte vilken av dem som är bäst för mig. 
Ska jag plugga? Kommer jag orka det? Ska jag kanske gå en yrkesutbildning? Men då krockar det med vårens planer. 
Ska jag fortsätta söka jobb då? Hålla tummarna för ett sommarjobb och att kanske ha råd att åka iväg i höst till USA? 
Eller vill jag bli au pair? Orkar jag med ett eller fler barn under en så lång tid? Och att alltid ha någon i närheten? Jag som är van att vara själv. Och så måste jag ändå läsa upp några ämnen om jag ska få åka. 
Eller ska jag bara ta det lilla jag har, köpa flygbiljett och sen hoppas på att få tag i ett jobb fort där nere? Eller ska jag satsa på att få jobb under bartenderutbildningen? (Jag har glömt att berätta för er om den. Ska göra det, lovar) men då måste jag ändå åka hem i juni igen. 
Eller ska jag bara ta allt som det kommer och lita på att det löser sig? 

Ja. Det här är lite av allt som rör sig i mitt huvud. Tränings- och kosttankar finns också kan jag lova. Känns lite som om jag är i en nedåtgående spiral som jag inte kommer ur. Jaja, nu vet ni i alla fall lite varför jag är så disträ och inte orkar skriva så mycket. 





KOMMENTARER


Du ska ha planer, mål, saker att se framimot, saker du vill göra i ditt liv. Men oroa dig inte. Du kanske inte vet nu, men det kommer en dag då du vet, då det kommer hända något som passar just dig. DET LÖSER SIG. Tänk inte på vad som sker härnäst, utan vill du resa så ta å gör det. Du kommer hem förr eller senare, men vad som händer då tar du DÅ helt enkelt. Lita på dig själv och de val du gör. Man behöver inte tänka logiskt jämt, för hur kan det vara logiskt tänkande om man inte tänker på att göra det man själv vill ? ( lät lite fel men du kanske förstår vad jag menar )

Svar: Ja, jag är så sugen på att bara släppa/skita i allt och bara dra, men måste ju ha tillräckligt med pengar så jag vet att jag överlever!
Frippe

2014-02-24 // 18:26:46

Ja, hade pengarna varit i hand så hade väl de flesta släppt och dragit iväg någonstans!
Men du har väl jobbat två sommrar i stockholm ? Du kanske får det i sommar med?
Men i för sig så hjälper kanske inte den summan under längre tid.. men alltid något!
Och du kanske har tur som kan få lite små jobb. Önskar dig iaf lycka till ! Hade vart kul om du följde med till canada faktiskt som jag sa sist !

Svar: Ja, det är väl så! Jag har sökt en hel del sommarjobb och extrajobb så bara att hålla tummarna nu!
Frippe

2014-02-25 // 16:02:33
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: