Så arg/mörk/känner inte igen mig själv (Dikt!)

Samtidigt känner jag mig lite sviken
trots att jag gjorde allt 
för att köra bort dig
och
ändå hålla dig så nära 
som jag kunde förmå mig att göra
när mina kolossala känslor sprängde mig i bitar

Skjut mig i slow motion
jag hör inget ändå
för när du skrek ut dina känslor
såg jag aldrig på

Förbannade svaghet att vara vis i efterhand
att de blickar jag kastat över axeln
jag trodde var för bra för att vara
sant 
när allt jag ville höra 
var hur många världar du kunde ge
hur många stjärnor jag aldrig kan räkna är lika med det

Ge mig det dödliga giftet 
jag kan ta det direkt
åt helvete med avskedsbrev
behöver ingen bankett

I teorin är jag så mycket bättre än det här
men frågan består om du visste
på allt det som är inom mig
väger
upp alla felsteg som är tagna
de förhoppningar som visat sig falska
alla övergivna drömmar som ligger och flagnar


Kalla kårar surfar över min hud
äran över livet 
uppbådar överjaget att stå bi
vi skulle aldrig bli, det var aldrig givet.




(Så nu satsar jag på livet)

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: